Siste nytt Tross regelendring – ikke alle arbeidsgivere sender digital inntektsmelding til NAV I 2018 gjorde Skatteetaten a-meldingen papirløs. Nå i 2019 har NAV skrotet papirskjemaet for inntektsopplysninger og erstattet det med en digital inntektsmelding. Men sen innsending og fortsatt noe bruk av papirskjemaer, gjør at behandlingen av saker stopper opp. Les mer ›
Siste nytt Fribilletter til frivillige for dugnadsarbeid og til sponsorer Finansdepartementet har uttalt seg om skattlegging ved dugnadsinnsats og for ansatte hos sponsorer. Les mer ›
Siste nytt Arbeidsgivers behandling av tips I denne artikkelen vil du finne spørsmål og svar relatert til innrapporteringspliktene og regnskapsførselen. Les mer ›
Siste nytt Kontantfaktura-unntaket bør gjelde generelt slik det er forstått til nå Regnskap Norge ber om at Finansdepartementet avklarer situasjonen etter at Skattedirektoratet har avgitt uttalelse som begrenser adgangen til å bruke kontantfaktura. Les mer ›
Siste nytt Årsoppgjørets time En hektisk periode er i gang. Les mer ›
Siste nytt Likevel begrensninger i adgangen til kontantfakturering? Skattedirektoratet mener at adgangen til å dokumentere kontantsalg med kontantfakturaer likevel ikke gjelder for alle bokføringspliktige og alle typer kontantsalg. Les mer ›
menu

Om oss

Regnskapsconsult AS holder til på Gjøvik, og vi har ett avdelingskontor på Dokka. Vi er 31 medarbeidere med bred erfaring og kompetanse innen regnskapstjenester og rådgivning.

Våre kunder er av ulik størrelse og innen de fleste bransjer og selskapsformer. Dagens teknologiske løsninger muliggjør gode løsninger og samarbeid også utenfor nærområdet.

Regnskapsconsult AS har høy andel av autoriserte medarbeidere og er godkjent autorisert regnskapsførerselskap, underlagt kontroll og tilsyn av Finanstilsynet. Vi er også medlem av bransjeforeningen Regnskap Norge.

Vår visjon er at vi skal ha de mest fornøyde kundene! Vi er ikke tilknyttet noen kjede og har lokale eiere. Derfor har vi frihet til selvstendige beslutninger og satsningsområder tilpasset våre kunders behov. Vi jobber aktivt for å være et regnskapskontor med personlig service og høy kvalitet.

Vi har lang erfaring med regnskap, outsourcing, vikartjenester og IKT-administrasjon. Ett tett samarbeid med kunden gir optimal utnyttelse av kapasitet og kompetanse. Hos oss har du alltid tilgang til spisskompetansen du trenger og ekstra kapasitet på en fleksibel, rasjonell og fornuftig måte.

Vil du vite mer om kravene til oss, klikk deg inn på følgende linker:
- Lov om autorisasjon av regnskapsførere (regnskapsførerloven)
- Forskrift til lov om autorisasjon av regnskapsførere

 

Din ekspert på økonomi, regnskap og lønn

Historien

Regnskapsconsult ble etablert i 1980 med fokus på høyt faglig miljø og høy servicegrad. Målet var å bli den beste samarbeidspartner på maksimal lønnsomhet, og kontoret har hele tiden hatt lokale eiere som bidrar aktivt i den daglige driften.

Etterhvert ble vi ikke bare kundenes tradisjonelle regnskapsfører, men også økonomiavdeling, i varierende og fleksibel grad. Ved siden av regnskapsførsel var vi tidlig ute med rådgivning og annen økonomisk administrasjon. Vi vokste til å bli et av distriktets ledende regnskapskontorer. Outsourcing og kombinerte økonomiløsninger er noe vi hele tiden har vært sterke på.

Fleksible dataløsninger ble tidlig en viktig del av kontorets tjenester, og flere bedrifter benyttet seg av vår ASP-løsning. Knyttet til våre servere oppnådde man gode løsninger og IT-adminitrasjon til konkurransemessige betingelser. I tillegg oppnådde man tilgang til regnskapsteknisk og økonomisk støtte fra kontorets regnskapsekspertise.

I 2015 passerte vi 500 faste regnskapsføreroppdrag innen ulike bransjer og av ulik størrelse.